V dnešním článku se zaměříme na klasický problém vozů Suzuki Samurai a to tekoucí koule přední nápravy. Předem všem doporučuji při výměně těsnění zároveň vyměnit i přední ložiska kol a ložiska rejdového čepu.
K výměně potřebujeme:
https://www.offroading.cz/kompletni-set-tesneni-prednich-kouli-loziska/
https://www.offroading.cz/lozisko-predni-samurai/
a pokud chcete opravu provést naprosto precizně tak i rejdové čepy/dohromady jsou na nápravě 4/:
https://www.offroading.cz/svisly-cep-samurai-jimny/
Tak dem na to:
1.Vypustíme olej z diferenciálu
2. Sundáme přední kolo a odmontujeme volnoběžky
3.Demontujeme brzdový kotouč a třmen
4. Demontujeme segrovku na poolose a pojistný kroužek
5: Nyní se dostáveme k dmeontáži brzdového štítu, kde 4 šrouby zároveň drží držák brzdové třmenu
6. Po odstranění krytu brzd můžeme přejít k demontáži čepů, 4šrouby nahoře a 4 na dolní straně
7: Nyní demontujeme ze zadní stran samotné těsnění koule
8.Vyndáme ven těhlici
9.Vysunuteme a demontujeme poloosu
10. Vše důkladně vyčistíme a demontujeme stará ložiska
12:Vyjmeme starý simering poloosy
13.Provedeme výměnu hlavních kolových ložisek
To je všechno a opačným způsobem vše složíme.-)